Для того, аби перейменувати вулицю, потрібно прийняти відповідне рішення сільської ради. Спочатку мешканцям вулиці потрібно обрати ініціативну групу, зібрати підписи на підтримку зміни однієї назви вулиці на іншу. Вуличний депутат або хтось інший має виступити з ініціативою перейменувати вулицю на сесії. Варто обґрунтувати зміну назви вулиці, пояснити значення. Можливо, це історична назва, яка була комуністичним режимом відібрана, але живе у побуті… Це питання виноситься на чергову сесію і відповідно приймається рішення. Людям на руки, за бажанням або при потребі, видається копія рішення прийнятого сільрадою про перейменування конкретної вулиці. За цим документом можуть бути внесені зміни до комунальних служб, паспортного столу, Державного реєстру, тощо.

При перейменуванні вулиці, її жителям не потрібно шикуватися в чергу до бюро технічної інвентаризації чи до паспортного столу, щоб виправити адресу в документах. Адже тривалість процедури перереєстрації не обмежена в часі. Перереєстрацію мешканець вулиці може проходити під час заміни паспорта, оновлення фотокарток, зміни прізвища тощо, тобто коли у людини виникає потреба звернутись до паспортиста. Ті мешканці, які захочуть одразу після прийняття міською радою відповідного рішення замінити назви вулиць у своїх документах, матимуть змогу провести всі дії самостійно, звернувшись до виконкому міськради, який зобов’язаний надати виписку до паспорта про перейменування вашої вулиці. Інший варіант – переоформлення паспорта через виконком сільради, заплативши 85 копійок за зміну штампів (+ близько 3 гривень за послуги ощадкаси, від сплати яких, до речі, може звільнити сільська рада).

Зміна поштової адреси вашого будинку згідно чинного законодавства не є підставою для того, щоб переробляти свідоцтво на право власності. Усі документи, які знаходяться на руках у власників, є чинними і юридичної сили не втрачають. При будь-яких діях із нерухомістю (майно продається, дарується, передається у спадщину), коли людині за законом необхідно звертатися до БТІ, місцева рада безкоштовно видає мешканцям довідки про здійснене перейменування вулиці, які нотаріуси долучають до справи. В результаті, у витязі з реєстру прав власності вказується колишня адреса, а при оформленні нотаріальних договорів нотаріус, на основі рішення сесії сільської ради яке буде у кожного нотаріуса, вказуватиме нову. Так само при зміні назви вулиці не потребують термінового переоформлення документи, видані архітектурою та земельним відділом.

Що ж стосується підприємців, офіційна зміна назви вулиці – не є підставою для визнання будь-яких документів недійсними, тобто не буде становити ніяких проблем ні для ДПІ, ні для самих підприємців. Чинним законодавством не передбачено обов’язкового внесення змін до свідоцтва про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності або ліцензію, яку має суб’єкт господарювання, на здійснення певного виду господарської діяльності у разі зміни назви вулиці, номерів будинку.

Такі дії не потребують витрат місцевого бюджету. Питання заміни таблички у приватному секторі вирішує сам власник. Органи влади можуть йому лише рекомендувати змінити табличку.

За матеріалами: i-visti.com та n-horuk.vkursi.com